Jag har blivit nakenkatt!

Hej, det är Klemens som jamar.

Detta är skamligt. Trodde Maja skulle vaccineras, vad nu det är, för matte pratade om sånt och tog fram en transport.

Igår kväll försvann matautomaten som jag brukar ta torrisar från. Sen i morse så missade hon att ge mig mat. Och sen landade en filt över mig och matte sa-förlåt, men vi måste. Sen hamnade JAG i buren. Maja fick sin rosa sele på sig och fick gå in i en annan bur. Sen åkte husse, matte och vi i brummisen, jättelänge till en som heter Veterinär.

Hon var snäll och gömde mig under en filt i buren, sen klappade hon och det stack till lite i nacken. Sen blev jag väldigt trött men somnade inte. Matte höll mig lite i nacken och gospratade och så hörde jag att det surrade.  Sen sov jag under filten i buren i brummisen igen. Maja sa inte ett pip, fast hon pep hela vägen dit.

När vi kom hem kollade jag och de har tagit min päls på rumpan. Måste ha glömt den hos Veterinären. Matte får ringa och kolla.

2 comments on “Jag har blivit nakenkatt!

Kommentera

