NEJ! till Tv-avgift på datorer, mobiler etc

En man från Radiotä’nst knackar på hos en dam.

-har du en dator?

– Ja, svarar damen

-då ska du betala Tv avgift!

-men jag tittar inte på Tv!

-Det är möjligt, men du har utrustningen

-Hjälp, hjälp, han våldtar mig! Skriker damen

– men det gör jag ju inte!

-Du har ju utrustningen!

 

Vansinne! Dumhet!

Att säga att jag ska betala en avgift för något jag har den tekniska möjligheten till, men inte ens tänker använda är galenskap!

4 comments on “NEJ! till Tv-avgift på datorer, mobiler etc

  1. Men va f-n hur kan ”de som bestämmer” tycka att det är så roligt att se på tv på en dator?????????? Det går ju inte att jämföra!!!!!!! Jag upplever det som ett utslag av den så välkända svenska avundsjukan. De som inte har dator med tele-abonnemang, tycker väl det är orättvist 😦 I alla fall är detta beslut helidiotiskt!

    • Man tillåter sig, eller rättare Radiotjänst, att göra sig en hacka på de som inte ser på deras ensidiga och vinklade program.

  2. Nää, inte för att jag tillhör deras lyssnare. Men på de kanaler de vill ha in avgift för är informationen vinklad, silad och godkänd innan ”vi gräsrötter ” får se den.

Kommentera

