Svår väntan på vård

Läser, som vanligt hos Merit. Förundras över hur man behandlar oss som bor  här och betalar skatt jämfört med de som kommer för att leva på oss. Asylsökanden tillfrågas inte ens varför de söker asyl, utan vilken medicinsk hjälp de behöver. Stackarna klagar över att de inte får bostäder efter den standard de förväntat sig. Att de inte kommer till optikern snabbt nog.

Va sjutton! Här bor folk som har ont, trasiga tänder, som knappt ser längre  i åratal och de får ingen hjälp. Skattebetalande medborgare.

Själv går jag med värk och väntar, och väntar och väntar på att få en undersökning av orsaken. Får och betalar för värkmedicin, men det hjälper ju inte.

2 comments on “Svår väntan på vård

  1. Det är den här verkligheten som jag tror minskar vanliga människor empati när det gäller asylsökande och jag tror det ökar rasistiska tankegångar – i varje fall känner jag precis så. Enligt min mening kommer den svenska ”snällheten” bara öka våra egna problem.

  2. Anledningen till att jag tar upp saken är just det. Onödigt att låta främlingsfientliga krafter få billiga poäng genom att myndigheter och verk inte följer samma lag för alla. Den som har skäl att få asyl ska få det, andra får återvända direkt som det är tänkt att fungera och som de flesta tror sker.

Kommentera

