Veggie special, värme i vinterkylan

En av mina absoluta favoritkockar! Jag äter ju vegetariskt med tillsats av ägg, ost och enstaka fiskar.

3 comments on “Veggie special, värme i vinterkylan

  1. Nu blev jag nostalgisk, tittade på River cottage för en herrans massa år sedan, när BBCFood hade sin gyllene period. Vi tittade på alla matprogram tror jag, vi drev ju värdshus då. Skulle inte känt igen kocken må jag säga! Jag äter ganska vegetariskt i veckorna, saknar inte köttet alls, men på helgerna blir det fisk och kött mest för makens skull. Men visst vill jag ha en god grillad biff på sommaren!
    Har läst in mig hos Pelle, han verkar må efter omständigheterna bra. Har man kommit fram till vad som förorsakade stoppet? Väldigt olustigt att bli så dålig, visst har vi djuren försäkrade, i Agria precis som du.
    För några år sedan då vi var fattigare än fattiga hade vi ingen hundförsäkring på Loppan som plötsligt drabbades av hjärnhinneinflammation…hon behövde ingen operation men låg inne på djursjukhuset några dagar och kostade 13.000 att lösa ut. Vi fick låna pengar att betala Loppans vård med, sedan dess har vi försäkringar
    Kram

  2. Hej namne!
    Följde också serien då. Han har boat in sig, och håller kurser och allt möjligt där. Spännande. Speciellt för mig som också gärna tar vara på det som finns att hämta i naturen, alldeles gratis.
    Pelle kom just hem, vi var hos vetten och tog stygnen. Det har läkt bra och han muttrade visserligen men slog inte ens med tassen vid besöket. Vetten fick jobba ifred och bara jag höll honom som vanligt, utan nåt extra grepp eller itag.Satt i min famn bilen på vägen dit, var i buren bara mellan bil och mottagning och sen ut på min arm igen. Så imponerande lugn är han. Vi vet ju inte så mycket om hans liv före oss, mer än vad Roland(husses son) hunnit berätta vid besöken. Men sydd har han inte blivit tidigare, det vet vi.
    Läskigt när de blir sjuka, kan ju inte berätta och djur klagar sällan utan drar dig undan.
    Tyvärr drabbar djurens sjukdom hårt om man inte har försäkring, där finns ju inget skattefinansierat stöd utan ägaren betalt vad det kostar.

  3. Hmm,glömde svara på frågan om Pelle.
    Nej, man hittade inget stopp, orsaken kan vara en elak infektion, något han ätit som skrapat tarmen så det blödde eller till och med stress orsakat magsår.
    Tunntarmen var väldigt irriterad och där fanns fickor med gas och vätska men inget fast material.
    Nu funkar magen, han äter och går på lådan. Klagar bara på den stängda dörren. Utepatrulleringen är tills vidare inställd, nämligen.

Kommentera

